fbpx
Back To Top

Opgave

Påsken er den tid på året, hvor danskerne foretager deres største fødevareindkøb. Det er også den tid, hvor samtlige danske supermarkedskæder kæmper om forbrugernes opmærksomhed. Opgaven blev at skabe en nytænkende og opsigtsvækkende kampagne, der kunne få SuperBrugsen til at skille sig ud fra de andre supermarkeder.

GÆKKEBREV

Løsning

Heldigvis er Påsken ikke kun lig med shopping. Det er også en tid, med en fasttømret tradition hos mange om at sende gækkebreve til hinanden. En både hyggelig og sjov tradition, hvor en belønning i form af et påskeæg venter. Vi brugte dén indsigt og skabte en kreativ kampagne til SuperBrugsen, som i al sin enkelthed gik ud på at drive gæk med danskerne. For at få ekstra opmærksomhed omkring aktiviteten, sendte vi ikke kun godt 350.000 gækkebreve ud til SuperBrugsens medlemmer, men også ud til et særligt udvalgt af kendte danskere og influencers.

Kampagnen skabte stor opmærksomhed og spredning på sociale medier, i radioen og en lang række danske nyhedsmedier. Mange influencers rakte ud til deres følgere for at gætte afsenderen, og selv vores egen statsminister havde problemer med at gætte, hvem der stod bag. Og som traditionen lyder, endte han med at give SuperBrugsen et påskeæg.

Resultater

coop-gaekkebrev-award-01
coop-gaekkebrev-award-02
coop-gaekkebrev-award-03
coop-gaekkebrev-award-04
coop-gaekkebrev-award-05
coop-gaekkebrev-award-06