fbpx
Back To Top

Opgave

SunClass Airlines, tidligere Thomas Cook Airlines – Scandinavia, ønskede at ændre oplevelsen af deres taxfree katalog til et mere inspirerende magasin med Nordens billigste taxfree sortiment. Derfor blev Republica kontaktet for at booste salget og i højere grad strømline kommunikationen.

SunClass Airlines sender årligt tusindvis af rejsende til solrige feriedestinationer. For mange, er det at rejse på ferie, ikke bare noget med at sætte sig op i flyet og ankomme i sydens sol. Glæden ved at shoppe sine yndlingsprodukter taxfree er en stor del af den samlede oplevelse, men taxfree shopping i lufthavnen kan hurtigt blive en stressende oplevelse.

Med magasinet Airshoppen, giver SunClass Airlines sine rejsende muligheden for at shoppe i ro og mag, enten hjemmefra eller under rejsen, og sørger for at levere varerne direkte på flysædet, nemt og enkelt. Magasinet Airshoppen udkommer 2 gange årligt: sommer og vinter. Ved bestilling af rejsen fremsendes det fysisk til kunderne, samt følges op med direct e-mails.

SUNCLASS
AIRLINES

Løsning

For at forbedre læseoplevelsen for de rejsende og booste salget i magasinet yderligere, udviklede vi i første omgang en ny kreativ strategi, der tog afsæt i en analyse og forståelse af samfundsmæssige trends og en dyb indsigt i fremtidige forbrugerbehov. Dertil blev tilføjet viden om sæsonens runways fra anerkendte modehuse. På den baggrund, blev både indhold, produktvalg og features i magasinet samt valg af farver, former, print og brug af brandets typografi opdateret. Det hele blev samlet i magasinet Airshoppen og sæsonflyers, der med den nye tilgang nu udkommer i en revideret, mere tidsvarende, og ikke mindst, inspirerende form.