fbpx
Back To Top

Opgave

En undersøgelse blandt Irmas kunder viste, at en stor del af kundeloyaliteten skyldes Irmas egne varer, der blev opfattet som bedre kvalitet end andre varemærker. På daværende tidspunkt havde Irmas kunder dog svært ved at udpege Irmas mange subbrands, og samtidig var historien om produkterne ikke afbilledet klart nok på emballagen.

Irma ønskede et nyt og mere moderne emballage design, der kunne underbygge Irmas særpræg og værdier. Samtidig skulle de mange forskellige subbrands erstattes med kun ét enkelt mærke: Irmas.

EMBALLAGE
DESIGN

Løsning

Det nye Irma emballagedesign byggede på få, gennemgående elementer:

  • Et enkelt design med få, men tydelige tekster og enkle billeder.
  • En stor og tydelig eksponering af Irmas logo og ikonet ”Irma-pigen”
  • Et farveunivers, der adskiller sig fra normen i kategorien.
  • En prioritering af tekster som bekræfter, at varen er noget særligt, og derfor har gjort sig fortjent til Irmas logo.

Designet blev implementeret på tværs af Irmas produktsortiment og POS-materiale, og skabte en samlet oplevelse, der var tro mod Irmas brand og klar til fremtiden.

Resultater

irma-emballage-shortlistet