fbpx
Back To Top

Opgave

HBO Nordic ønskede forud for starten på Game of Thrones Sæson 7 at øge antallet af nye abonnenter og samtidig fastholde de eksisterende. Men samtidig var der to væsentlige udfordringerne for HBO Nordic:

  1. kompleksiteten af GoT univers for ikke fans.
  2. at man skulle se alle 6 tidligere sæsoner for at forstå sæson 7.
GAME OF
THRONES

Løsning

Ved at benytte eksisterende fans’ passion til at rekruttere nye fans løste vi udfordringerne ved kompleksiteten. Med udgangspunkt i velkendte udtryk fra serien blev målgruppen delt i to: GoT Virgins (ikke-fans) og GoT Watchers (fans).

Alle kampagnens elementer tog afsæt i den velkendte ordlyd ”Be Prepared” fra seriens univers.  Gennem forskellige kreative eksekveringer på Facebook skulle GoT Watchers teste egen viden og grad af parathed forud for sæson 7 samt engagere GoT Virgins gennem tags, der udfordrede dem på forskellige content-spor:
”Game of Quotes”, ”Survival Quiz”, ”Dothraki og Hodor Parlør”, ”Snyde-kort”.

Resultater