Back To Top

Opgave

DSBs salg i den unge målgruppe blandt 16-26 årige er faldet støt de seneste år. Årsagen kan især findes i øget konkurrence fra øvrige transportudbydere – primært grundet faldende bilpriser og flere fjernbusser. Opgaven blev derfor at få DSB tilbage i bevidstheden hos de unge.

DSB UNG

Løsning

Udfordringen var hos de unge, så vores hypotese var, at også løsningen skal findes hos de unge. Derfor lod vi de unge selv give os indsigt i deres transportvaner. Sammen med DSB fik vi afdækket relevante drivere, som dannede grundlag for det kreative afsæt og eksekvering af konceptlinjen “Det er din rejse” – i livet, dagligdagen og samfundet. Og gennem vores unge-indsigter og en klar mediestrategi, kunne vi folde budskaberne ud bredt i print, outdoor, digitalt og bio, emotionelt og troværdigt. Det bærende element i konceptet blev en række korte film målrettet de unge og deres medievaner. Med fokus på genkendelige typer og behovssituationer, fik vi DSB tilbage i bevidstheden hos de unge. Og skabt en ny tilgang til de unge, der skabte markante resultater og langt overgik forventningerne.

Resultater

DSB_Ung
DSB_Ung_47%
DSB_Ung_125%
DSB_Ung_kampagnespor