
Opgave
De seneste år har DSBs fokus været salgskommunikation. I forlængelse af DSBs øgede fokus på kundeorientering, ønskede de en ny kommunikation, som sigter efter at skabe sammenhæng mellem salg, brand og omdømme med en fælles fortælling. En fortælling, der skulle dyrke og styrke DSBs relevans og særpræg – med afsæt i kundeorientering.
Løsning
Grebet, kommunikationen betjente sig af, blev benævnt ’Glem toget’, forstået som det handler om kunderne. Vi viser nogle af de historier, der knytter sig til de mennesker, der rejser med toget. Historierne i den enkelte film, og filmene tilsammen, danner en større fortælling, der fletter sig sammen – ligesom togsporene.
Historiene kom ud at leve i en 360 graders mediestrategi, i alt fra TV, Bio, Print, outdoor til digital og SoMe, hvilket resulterede i, at samtlige realiserede resultater (inkl. brand værdier) overgik forventninger ift. benchmark.
Resultater

