fbpx
Back To Top

DSB, Republica og Nordlid blandt de allerbedste i verden

Mandag den 2. marts blev den internationale, prestigefyldte ECHO Award uddelt for 89. gang i Orlando ved ANA Masters of Data and Technology konferencen.

Prisen uddeles i en række kategorier og hylder kampagner, der har skabt unikke resultater via brug af data, teknologi, gennemtænkt strategi og høj kreativitet, og betragtes i kategorien som de uofficielle verdensmesterskaber i markedsføring, der anvender data og teknologi. Der er indsendt tusindvis af kampagner fra over 25 lande.

DSB, Republica og Nordlid vandt med kampagnen ”Få tiden tilbage” og fik GULD i kategorien Best Customer Loyalty Campaign, SØLV i kategorien Best Innovative Product Development og GULD i kategorien Best Campaign under $250.000. Denne medaljehøst betyder, at Republica og Nordlid endte på en samlet 5.plads i prisuddelingen – kun overgået af 3 globale bureauer og et enkelt fra Nordamerika.

En løsning der gav den tabte tid tilbage

“Få Tiden Tilbage” var et tilbud til S-togsrejsende mellem Frederikssund og Valby, der i foråret og sommeren 2018 blev ramt af et langvarigt sporarbejde. De rejsende skulle i tre måneder med Togbus i stedet for S-tog, hvilket forlængede deres rejsetid. Med en nyudviklet app kunne de rejsende registrere deres rejser med Togbus fra startstation til slutstation. De ekstra minutter, som den specifikke rejse med Togbus varede, sammenlignet med normal rejsetid med S-toget, blev sat ind på kundens ’Få Tiden Tilbage’-konto. Da sporarbejdet sluttede, kunne minutterne veksles til nye rejser med DSB.

”Det er en kæmpe cadeau for både DSB og Nordlid/Republica, at vores arbejde får den internationale anerkendelse. Og så i hele 3 kategorier. ”Få tiden tilbage” er vores svendestykke på, hvordan fremtidens kreativitet ligger i krydsfeltet af strategi, data, teknologi og god kommunikation. Vi er stolte af at være blandt de allerbedste i verden,” fortæller  Jan Køhler, Director of Strategy & Innovation fra Nordlid.

 

”Vi anerkender DSB for at de turde tage chancen med et så innovativt og krævende projekt som ”Få Tiden tilbage”. Det giver resultater, når man går den ekstra mil sammen. Vigtigst af alt så ramte kampagnen også direkte ned i DSB-passagerernes behov”, supplerer Niels Henrik Eriksen, CEO fra Republica.

Alle 2020 vindere kan ses her:
https://www.echoawards.org/a/page/2020-winners