fbpx
Back To Top

Nu kan man handle i sit eget tempo

Med Scan & Betal kan du handle ind i dit eget tempo. Det er budskabet i Republicas nye kampagne for Coop. Her opfordrer vi danskerne til at prøve selvbetjeningsløsningen Scan & Betal, der gør indkøbet meget nemmere.

Netop den friktionsfri indkøbsoplevelse er den fortælling, vi har valgt at dramatisere i kampagnen. I TVC’en møder vi en kunde, der er helt i sin egen verden og nærmest danser sig igennem sit indkøb. Et greb der gør, at TVC’en på underholdende vis formår at formidle både funktionaliteten og de mange fordele.

TVC’en er instrueret af Peter Harton, der bl.a. står bag satireserien ”Rytteriet”. Peter Harton har formået at fremelske de små nuancer og charmerende karaktertræk i hovedpersonen, der gør, at vi ikke kan lade være med at holde af ham. Han går forrest og viser alle os andre, at dagligdagens indkøb ikke behøver være en sur pligt. Scan & Betal hjælper ham med at holde tempoet og humøret højt.

“Valget af musik var fuldstændig essentielt for den kreative idé. Vi lavede en lang playliste i samarbejde med instruktør Peter Harton, og valget faldt på diskohittet Yes Sir, I Can Boogie. Når man hører det nummer, kan man ikke lade være med at blive i godt humør og vippe med foden. Det understøtter den legende fornemmelse, som vi gerne vil formidle i filmen. Det tekniske omkring produktet får dermed en helt naturlig rolle i filmen” fortæller Frederik Ibfelt og Nikolaj Fremming, der er Creative Leads på Republica.

Kampagnen lever i forskellige formater på tværs af udvalgte medier – herunder TV, website-bannere, i Coops butikker, i Coop app’en samt på bl.a. Facebook, Instagram og YouTube.

Udover at vise de åbenlyse fordele med Scan & Betal, så motiverer vi yderligere til, at man prøver kræfter med løsningen. Det gør vi med en konkurrence, hvor man kan vinde op til 25.000 kr. i Coop medlemsbonus, når man i en given periode køber ind med Scan & Betal.

 

Den nu tre uger gamle kampagne er kommet godt fra start. I skrivende stund har filmen genereret næsten 1 million views på YouTube, og vi tæller stadig.

 

Derudover har en vigtig del af kampagnen været at få Coops egne medarbejdere til at blive ambassadører for Scan & Betal.  Her var ambitionen den samme – ganske enkelt at få flere medarbejdere til at bruge Scan & Betal oftere. En af aktivisterne blev en Scan & Betal agilitybane, hvor medarbejderne kunne afprøve deres ”skills” i at scanne og betal på tid. Og for at puste lidt til konkurrenceånden, udfordrede Peter Høgsted alle til at slå hans tid og satte en lille præmie på højkant.

 

Tilliden fortsætter

Kampagnen stopper dog ikke her, men fortsætter henover de følgende måneder, hvor fase 2 lanceres. I denne fase vil vi stimulere folks interesse omkring Scan & Betal yderligere – bl.a. gennem en pop-up-event, hvor vi tager Scan & Betal-løsningen ud af supermarkedet og i praksis demonstrerer, hvor let det er at bruge. Derudover vil man møde kampagnen i diverse nyhedsmedier, hvor vi italesætter vigtigheden af at have flere tillidsbaserede løsninger, som Scan & Betal i dagens samfund, der i stigende grad er præget af overvågning og kontrol.

 

Nye vaner kræver ofte nyt perspektiv på tingene. Og det er netop, hvad vi giver i kampagnen.

Læs mere om Scan & Betal: https://www.coopmedlem.dk/scanogbetal